FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Rejestracja Zaloguj

RSS
 Ogłoszenie 
UWAGA: PROSIMY ZAKŁADAĆ KONTA I LOGOWAĆ SIĘ NA FORUM TYLKO Z DOMENY E-MANTA.EU. FORA STOLARSKIE POD INNYMI DOMENAMI NIE MAJĄ Z NAMI NIC WSPÓLNEGO.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: FPHUMANTA.EU
2013-05-03, 20:51
Jakiego samochodu używacie?
Autor Wiadomość
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2010-11-18, 14:13   Jakiego samochodu używacie?

Temat taki trochę może nie do końca pasujący do działu ale pomyślałem że możemy sie wymienić doświadczeniami co do aut w naszych firmach. Jest to dość istotne bo przecież jakoś trzeba meble dowieźć do klienta.

Tak żeby było wiadomo o jakie porównania chodzi opisze swój przypadek:
Wcześniej miałem Nissana Vanette, ale okazał się za mały (paka miała długość 2,2m), teraz kupiłem VW transportera T4 Long i napisze dlaczego:
- długość paki 2,9m wiec wchodzi płyta 2,88m
- niska awaryjność
- nieduże spalanie
- komfort jak trzeba gdzieś dalej jechać
- nieduże gabaryty, dużym busem czasem ciężko w jakąś wąską uliczkę wjechać, dwa że po co mam wozić powietrze
- ładowność 1t w zupełności wystarcza
Myślałem o jakimś transicie czy LT skrzynia z plandeką ale uznałem ze póki co nie potrzebuje takiego samochodu (nie wożę całych płyt tylko już pocięte). Skrzynia jednak jest duża, auto większe, pali więcej i trudniej się manewruje, dwa że tylny napęd gdy nie mam ładunku w zimie w górach to nie najlepsza opcja...

Myślę ze jak każdy napisze coś od siebie dla potomnych to inni początkujący będą mieli łatwiej. A samochód jest dość istotną sprawą przy tej działalności, choć widziałem magików którzy wożą meble kombiakami albo na przyczepkach, ale to pewnie "garażowcy" jak ich nazywacie :D
 
 
Bebilon 
MODERATOR


Spec 2: Lite drewno
Spec 3: Tarasy
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 2936
Skąd: RogówSobócki/Wrocław
Wysłany: 2010-11-18, 14:45   

Temat był ale usunięty został.

My na chwilę obecną jeździmy ( o ile to można nazwać jazdą) Fiatem Ducato (95 rok) podwyższonym z tym że paka ma niestety 2500mm i wysokość nie całe 2 metry.
Na małe formatki daje radę, jak chcemy całą płytę wieźć to w dni słoneczne jedynie, bo wystaje i drzwi otwarte na oścież (na lewą i prawą oścież :mrgreen: )
Silnik 1,9 D - totalny brak demona prędkości. Spalanie koło 10 litrów.

Ostatnio chorujemy na Iveco Daily ... długieeeeeee i 2,8 TD :mrgreen:
_________________
Tato z Bebilonem
 
 
 
US
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-18, 15:17   

Miałem Ducato - jeździło tylko że strasznie gniło
Iveco - wszyscy narzekają
Mam sprintera: paka 4,2 firanka - super zabudowa
Mam Mastera: max blaszak
Mam dwie przyczepy dwuosiowe (3,5m i 5m)
I wiele innych wynalazków :)
 
 
Bebilon 
MODERATOR


Spec 2: Lite drewno
Spec 3: Tarasy
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 2936
Skąd: RogówSobócki/Wrocław
Wysłany: 2010-11-18, 15:52   

US napisał/a:
Iveco - wszyscy narzekają


A i tak dużo osób jeździ, u znajomego w firmie trochę Iveco jeździło i nie narzekał.

Jedynie jest ten problem rdzy. Ale na pewno lepsze by było niż aktualne Ducato ...

pawelz napisał/a:
Od auta na "f" niedaleko do maszyn na "f" ;-) :mrgreen:


Iveco to na F ? :mrgreen:

A co do Ducato na F to byłby dobry, jak by był większy i mocniejszy silnik.
_________________
Tato z Bebilonem
 
 
 
depesz 

Wiek: 37
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 147
Skąd: lublin
Wysłany: 2010-11-18, 16:15   

A ja mam Mazde Premacy.Jak coś średniej wielkości to wyjmuje tylne siedzenia i wiozę mebelek.Do większej ilości mebli mam przyczepę 2500mm długości i ciągnę ją za Mazdą.Myśle o czyms większym ale narazie muszę maszyny (formatówkę i oklejarke) kupic.
 
 
lignoston 

Spec 2: zapałki
Spec 3: samolociki
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 1546
Skąd: polska
Wysłany: 2010-11-18, 18:11   

A kto wie ile się mieści płyt w małym fiacie ?
_________________
Kiedyś byłem stolarzem.
 
 
pysiek99 


Spec 2: szafy
Spec 3: lakiernik
Wiek: 22
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 324
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-11-18, 18:51   

u nas na firmie jest LT 97r 2.5TDI spala jak sie normalnie jezdzi 8-9l jak sie przydusi to 10 paka 3.3m a wysokosc ok 1.6m i to jest najwiekszy problem....




a co do malego fiata kiedys znajomi wiezli takim 500kg ciezarkow + kierowca...
 
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2010-11-18, 19:11   

W małym fiacie przewoziliśmy 200 litrową beczkę na tylnej kanapie.
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
Błażej 


Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 805
Skąd: Pikus
Wysłany: 2010-11-18, 19:26   

A my w 8-śmiu na dyskotece kiedyś byliśmy :mrgreen:
_________________
Nie każdy Szef jest dupkiem!
 
 
wojtek007 


Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-18, 19:42   renault trafic

Stary ale jary 96r, 2,5D, "szału ni ma" ale działamy lokalnie więc jest ok. Dodatkowy bonus to dołączany napęd na tylną oś, czyli full 4x4. Czasem się przydaje. A i najważniejsze plandeka 320 x 212 tak więc płyta wchodzi na płasko.

Pozdro
 
 
marecki 

Wiek: 39
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-18, 23:10   

ja jezdze masterem blaszak 2.5d ma 100 konikow ale to troche malo ale za to jaki pojemny
 
 
Michasso23 

Spec 2: Szafy wnękowe
Spec 3: Meble kuchenne
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2010-11-19, 09:48   

Ja używałem Fiata Ducato 2,5TDI MAXI, 11całych płyt brałem najwięcej jak na razie ale jeszcze kilka by się zmieściło. Natomiast to jest blaszak wiec trudno się potem rozładowuje te płyty bo trzeba uważać aby nie uszkodzić przy rozładunku bo chwila nie uwagi i róg w płycie wywalony. :mrgreen: Ogólnie jest pakowny i wygodniejszy do załadunku i rozładunku mebli niż jaki kol wiek. Paka ma długość 3,30m :evil:
_________________
"Michasso"
 
 
 
Piotr-gka 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 1637
Skąd: gka
Wysłany: 2010-11-20, 09:47   

ja mam takiego samego, tylko nazywa się akurat citroen jumper.
jak nawkładasz tyle płyt to dasz radę go zamknąć?
bo w moim wtedy kleszczą się drzwi :cry:
_________________
Miałem ciężkie dzieciństwo, alfabet poznawałem z elementarza a nie z klawiatury.
 
 
Michasso23 

Spec 2: Szafy wnękowe
Spec 3: Meble kuchenne
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2010-11-20, 11:03   

No jak nie dam rady. Zamykam spokojnie i jadę.
_________________
"Michasso"
 
 
 
budmeb 

Spec 2: usprawniacz
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 84
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-11-21, 08:32   

Ja miałem kiedyś skrzynię o wym: dł. 3,8 x szer. 1,86 x wys. 2,1. Płyty (zawsze ok. 20szt.) nie dało się załadować wózkiem i jak wjeżdżałem do hurtowni to magazynieży uciekali w popłochu do innych zajęć. Udało mi się kupić większą skrzynię 4,2x2,2x2,1 i teraz żyję z magazynierami zapanbrat a stara skrzynia przydała się na magazyn odpadów.

Włodek
  Mój stan
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2010-11-21, 14:37   

budmeb napisał/a:
szer. 1,86


W XX wieku najpopularniejszą szerokością płyt było 183 cm.
I na takie płyty miałeś "pakę". :-D
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
jaco 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 1383
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2010-11-21, 14:41   

Wszyscy o płycie więc ja jako drewniak powiem tylko, że korzystam z przyczepki dwuosiowej 2,5m. Tarcica 4m bez problemu, ładownością też się nie martwię. Większość rzeczy wysyłam na paletach, natomiast pozostałe do kombika, a jak coś większego to przyczepa i jazda.
_________________
Jaco
 
 
marcelblum 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 278
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-03-06, 11:13   

Iveco (starsze od węgla) kontener - paka 370/210/210 ładuję max.20 płyt (jak jest więcej to górkę w Ciecieżynie pokonuję dwójką :-? ) ale bez problemu ładuję dużą kuchnię z kominami (wchodzą w pionie) a po skosie wchodzi blat 4200 :-D .a do tego passacik b3 kombi na niewielkie rzeczy (choć profile 3250 też się mieszczą)
_________________
nie ma rzeczy niemożliwych . . . .
dla kogoś kto nie musi zrobić ich sam
 
 
krzychu 1979 

Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 93
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 2011-03-07, 09:49   

Mój to Lublinek paka 2.9 x 1.9 do tego stelaż z plandeką Stary dziadek bo 13lat ma ale po lekkiej reanimacji mam nadzieje że jeszcze z 5 lat pojezdzi i zarobi na coś lepezego
 
 
kyniu 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 50
Skąd: south east
Wysłany: 2011-05-06, 18:53   

Ja mam dużą lekką przyczepę zapinaną do osobówki - lepszego rozwiązanie nie widzę.
Auto (typu kombi) używam na codzień a w razie potrzeby (transpotrt płyty lub mebli) zapinam przyczepę i śmigam. OC od przyczepy płace w granicach 40 PLN/rok i nie muszę jej tankować, a mając drugi samochód trzeba się z tym liczyć i dodatkowo od czasu do czasu go wyremontować lub cos naprawić :mrgreen:
Dodatkow plandeka wykożystana jest jako przestrzeń reklamowa - mobilna :mrgreen:



_________________
strach się bać ...
 
 
RobWan 

Spec 2: MDF gięty
Spec 3: Meble drewniane
Pomógł: 63 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 9719
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-05-06, 19:32   

Ale prawo jazdy na dwie osie chyba inne niż B?

Robert
_________________
˙zsıʍóɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔęɾod zsɐɯ ǝıu ıʞódop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
 
  Mój stan
 
Andrzej 


Spec 2: podlogi
Spec 3: renowacje
Wiek: 35
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 390
Skąd: Kanada,Alberta
Wysłany: 2011-05-06, 19:37   

przyczepa ma swoje hamulce ?
_________________
You live only once but that's a lot if you're doing it right
 
 
shadow 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-06, 19:44   

Prawo jazdy wystarczy B, jeżeli nie przekraczamy łącznej masy 3,5 tony.
Tego typu przyczepy mają hamulec najazdowy, świetni się z nimi jeździ jednak wskazany jest samochód z mocnym silnikiem, a najlepiej bus bo wtedy przyczepa mniej więcej chowa się za samochodem i jest mniejszy opór powietrza.
_________________
W krainie ślepców jednooki jest królem.
 
 
Bebilon 
MODERATOR


Spec 2: Lite drewno
Spec 3: Tarasy
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 2936
Skąd: RogówSobócki/Wrocław
Wysłany: 2011-05-06, 20:00   

Mi kiedyś przeszedł przez myśl taki pomysł z przyczepą, ale kontenerem. Ale to już trzeba mieć kat. E.
_________________
Tato z Bebilonem
 
 
 
jaco 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 1383
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2011-05-06, 20:36   

Jakie wymiary ma ta przyczepa?
_________________
Jaco
 
 
kyniu 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 50
Skąd: south east
Wysłany: 2011-05-07, 15:48   

Przyczepa ma hamowane obie osie oraz hamulec najazdowy.
Prawo jazdy trzeba mieć kat. E do B
Wymiary samej skrzyni to dł. 4m x szer. 2m x wys. 2m.
Niestety nie dało się zrobić szerszej bo rozstaw koł na osi na to nie pozwolił. W celu maksymalnego obniżenia przyczepy zastosowane są tzw osie skrętne, czyli bez resorów, amortyzatorów, odbojników, sprężyn i innych tego typu historii.
Samochód to Mazda 626 z dwulitrowym turbodislem (105KM). Radzi sobie wysmienicie. Opory powietrza są duże, co skutcznie utrudnia rozwijanie predkości powyzej 100km/h, ale jak na jazde "na miejscu" jest wystarczające.
Przyczepa jest tak skonstruowana i wykonana ze po sciagnięciu plandeki i stelaza (5 min.) funkcjonuje jako laweto-przyczepa, a po ściagnięciu przedniej i tylnej burty oraz zamocowaniu wyciągarki używam jej jako lawety.
_________________
strach się bać ...
 
 
shadow 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-07, 17:01   

Jaka jest dopuszczalna masa całkowita tej przyczepy?
_________________
W krainie ślepców jednooki jest królem.
 
 
rafael120888 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-07, 18:00   

Tak patrze, że taka przyczepa to rozwiązanie w sam raz dla mnie. Mam A4 w kombi 1,9tdi myślę że też będzie sobie radziło z takim gabarytem. Ciekawe jak cenowo wygląda zakup czegoś podobnego?
 
 
zbmb 


Spec 2: full time job
Spec 3: zawodowiec
Pomógł: 15 razy
Wiek: 100
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 3564
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-07, 18:13   

czy koniecznoscia dla E sa dwie osie czy masa calkowita?
_________________
*
pozdrawiam serdecznie wszystkich moich obsesyjnych psychofanów ;-)
*
Psychofan – sympatyzująca z kimś osoba, która z nadmiaru uwielbienia powinna udać się do psychiatry.
 
 
US
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-07, 18:57   

DMC a nie osie. Możesz mieć dwie osie i DMC 750kg
 
 
Art. 

Wiek: 42
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 42
Skąd: Mroków
Wysłany: 2011-05-07, 19:05   

Masa całkowita zespołu pojazdów.
Ale tez można wpaść w pułapkę gdy się ma lekkie auto. A to dlatego,
ze pomimo masa całkowita jest <3.5 t. to przyczepa może być za ciężka do samochodu.
W dowodzie rejestracyjnym samochodu masz podaną masę Max. przyczepy.
 
 
shadow 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-07, 21:01   

W temacie uprawnień:

"Kategoria prawa jazdy oznacza uprawnienia do kierowania danym typem pojazdu. Od kategorii zależy także minimalny wiek uprawniający do starania się o prawo jazdy.


Kategoria A
- uprawnia do kierowania motocyklem (pojazdem samochodowym jednośladowym lub z bocznym wózkiem - wielośladowym). Minimalny wymagany wiek - 18 lat

Kategoria A1
- uprawnia do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nie przekraczającej 125 cm3 i mocy nie przekraczającej 11 kW. Minimalny wymagany wiek - 16 lat

Kategoria B
- uprawnia do kierowania:
. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla
. pojazdem, o którym mowa w punkcie wyżej, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołów tych pojazdów nie przekracza 3,5 t
. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym
minimalny wymagany wiek - 18 lat.

Kategoria B1
- uprawnia do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nie przekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla. Minimalny wymagany wiek - 16

Kategoria C
- uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym. Minimalny wymagany wiek - 18 lat

Kategoria C1
uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, i nie przekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym. Minimalny wymagany wiek - 18 lat

Kategoria D
- uprawnia do kierowania autobusem oraz ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym. Minimalny wymagany wiek - 21 lat.

Kategoria D1
uprawnia do kierowania autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym. Minimalny wymagany wiek - 21 lat.

Kategoria T
uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym. Minimalny wymagany wiek - 16 lat

Kategoria B+E, C+E i D+E
- uprawnia do kierowania pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą. Minimalny wymagany wiek - 18 lat (dla kat. D+E - 21 lat)

Kategoria C1+E
- uprawnia do kierowania zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego. Minimalny wymagany wiek - 18 lat.

Kategoria D1+E
- uprawnia do kierowania zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii D1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego. Minimalny wymagany wiek - 21 lat.

Ponadto posiadanie prawa jazdy kategorii:
B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E
C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E
A, B, B1, C, C1, D, D1 - uprawnia do kierowania pojazdem wymienionym dla danej kategorii z przyczepą lekką
B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami)"
_________________
W krainie ślepców jednooki jest królem.
 
 
tomekz 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 3886
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-07, 21:16   

Kat ;B" Jeżeli ciągniemy przyczepę lekką o DMC do 750 kg to auto może mieć DMC do 3,5 t , czyli zestaw pojazdów 4250 kg.
Jeżeli ciągniemy przyczepę z towarem powyżej 750 kg to zestaw pojazdów nie może przekroczyć 3,5 t ,przy czym ciągniona przyczepa nie może być cięższa od auta.
 
 
Art. 

Wiek: 42
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 42
Skąd: Mroków
Wysłany: 2011-05-08, 05:21   

tomekz napisał/a:
Kat ;B" Jeżeli ciągniemy przyczepę lekką o DMC do 750 kg to auto może mieć DMC do 3,5 t , czyli zestaw pojazdów 4250 kg.


Kat. B+E
 
 
tomekz 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 3886
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-08, 08:55   

Auto np. dostawcze o DMC do 3,5t może ciągnąć lekką przyczepkę o DMC do 750 kg to razem zestaw będzie miał 4250 kg , i wystarczy prawo jazdy kat 'B' Art 41 ust 4 z Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym ratyfikowanej przez Polskę . Prawo o ruchu drogowym art.88 ust 3 pkt 3
Obowiązkowo sprawdzać należy jakie mamy wpisy w dowodach rejestracyjnych w rubr. O.1 i O.2
 
 
Art. 

Wiek: 42
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 42
Skąd: Mroków
Wysłany: 2011-05-08, 09:12   

TomekZ, przeczytaj dokładnie przepisy, które przywołujesz.
 
 
rafael120888 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-08, 10:05   

Czyli z tego co piszecie jeśli mam samochód o DMC 1900kg to mogę ciągnąć przyczepkę o DMC 1600kg? I nie ma to znaczenia czy jest to jedno czy dwuosówka?
 
 
tomekz 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 3886
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-08, 11:35   

Art mylisz trochę pojęcia , przepis mówi że jeśli holujemy przyczepę ciężką ( DMC pow. 750 kg + oboiązkowo hamulec najazdowy ) i łączna masa zestawu przekroczy 3,5 t to potrzebne jest prawojazdy kat B+E ,co oznacza że mając B+E możemy kierować zestawem do 7 t
Rafael120888 musisz sprawdzić co masz wpisane w dowodzie rejestracyjnym.
 
 
rafael120888 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-08, 12:20   

W dowodzie rej mam podane tylko DMCP (F.2) Natomiast w rubryce MMCP (F.1) i DMCZP (F.3) nie ma wpisane nic :-(
 
 
tomekz 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 3886
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-08, 12:45   

rafael120888 napisał/a:
W dowodzie rej mam podane tylko DMCP

Co masz wpisane w O.1 i w O .2 :?:
 
 
Art. 

Wiek: 42
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 42
Skąd: Mroków
Wysłany: 2011-05-08, 13:26   

TomekZ, nie chce się z Tobą kłócić bo mi koziołków nie oddasz za półdarmo :-)
 
 
tomekz 


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 3886
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-08, 14:18   

Marzysz o koziołkach a ktoś podawał wczoraj na alegro samą śrubę z nakrętką za 1500 zł , to ile kosztowała by presa 6 kozłów x 6 śrub = 36 szt x 1500 zł + kozły = masakra :?: :mrgreen:
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-05-08, 15:46   

tomekz, też tą aukcję widziałem,trochę z ceną pojechał ,ale jaka średnica tej śruby.
_________________
Krzysztof b
 
 
rafael120888 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-05-08, 18:17   

tomekz napisał/a:
Co masz wpisane w O.1 i w O .2


W O.1 mam wpisane 1600kg a w O.2 -710kg. Liczba osi (L) mam wpisane 2. Czyli wychodzi na to że moge ciągać swoją A4 dwuosiówkę. Kwestia tylko tego na jakiej kategori prawka :-P
 
 
loko 

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: z Polski właśnie
Wysłany: 2011-05-09, 08:19   

Czy to jest dobre? Wydaje mi się, że jest to dobre chwilowe rozwiązanie. Z taką przyczepą niebawem będziesz się rozglądał, za jednym dużym samochodem - busem. Bo tego najnormalniej w świecie zajeździsz.

Zbyt długi zestaw: będzie tego pewnie z 8,5m – oznacza ciężki podjazd do klienta a teraz pewnie każdy wie jak ciężko jest znaleźć miejsce do zaparkowania pod domem klienta chyba, że jest to domek jednorodzinny. Busik ma te 4,5 m jest skrętny potrzebuje tylko ciutkę więcej miejsca od osobówki. Paka załadunek z boku z tyłu no i wszystko zamykane na zamek.

Się zastanawiam, dlaczego nie masz lusterek na specjalnych wysięgnikach. Może, dlatego że nie miałeś spotkania z Policją.
Czasami trzeba jechać zimą (bo nie zawsze świeci słońce i jest pięknie), i gdy jest ślisko – no i wejść w zakręt z takim czymś – wtedy jest niezła jazda. Samochód sobie przyczepka sobie. Kto jeździł z przyczepką ten wie o czym mówię.
Manewrowanie takim zestawem w deszcz pewnie też nie należy do przyjemności, gdy w lusterkach mało co widzisz.

Według mnie takie rozwiązanie to zawracanie gitary, lepiej jest sprzedać samochód ten, który się ma teraz dołożyć trochę i starać się kupić w jak najlepszym stanie busa.
 
 
shadow 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-09, 19:45   

Jeździłem dość długo z podobną przyczepą i muszę przyznać że kolega loko ma sporo racji.
Dwuosiowe przyczepy bardzo dobrze się prowadzą (ciągną), są stabilne, bardzo tanie w utrzymaniu i nie trzeba ich tankować, ale...
Parkowanie zwłaszcza w mieście to tragedia. Zwykle trzeba rozpinać zestaw, osobno zaparkować przyczepę, osobno samochód. Druga sprawa, większość samochodów ma przedni napęd a przyczepa nawet dwuosiowa, znacznie obciąża tył pojazdu. Zimą (co potwierdza loko)jest to spory problem, zwłaszcza jeżeli poruszamy się poza głównymi trasami, gdzie drogi nie są utrzymywane na czarno. Wystarczy nieco większe wzniesienie, nieodśnieżona droga osiedlowa, i jeżeli się zatrzymamy już nie ruszymy. Miałem tak kilka razy i wiem ile mi to zdrowia "zjadło".
Utrzymanie samochodu dostawczego kosztuje, jednak jak już kupisz, pojeździsz trochę, to szybko zapomnisz o przyczepie.
_________________
W krainie ślepców jednooki jest królem.
 
 
Piotr-gka 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 1637
Skąd: gka
Wysłany: 2011-05-09, 21:54   

Cytat:
to szybko zapomnisz o przyczepie.

Święta prawda :mrgreen:
_________________
Miałem ciężkie dzieciństwo, alfabet poznawałem z elementarza a nie z klawiatury.
 
 
kyniu 


Wiek: 34
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 50
Skąd: south east
Wysłany: 2011-05-10, 12:23   

loko, shadow, macie rację, ale busem (transporterem) nie pojadę z rodziną na zakupy, nie pojede na wypad za miasto ( no chyba żeby kupić T4 lub T5 i wkładac siedzenia, ale to auto raczej osobowe). Pozatym nie mam miejsca na parkingu do trzymania tylu aut. Przyczepe zaparkuje za warsztatem i czeka na swoją kolej.
Teoretycznie macie duzo racji z tą jazdą w zimie, parkowaniem itp. Gdybym miał śmigać 5 dni w tygodniu do klientów w małym miescie to pewnie bym sie zastanowił, ale wyjazd 3-4 razy w miesiącu to sama przyjemność z taką "przyczepką" pojeździć :mrgreen:
Pozatym na moje potrzeby jest pakowna i jestem z niej zadowolony
Ktos pytał o koszty zakupu - nie wiem bo zrobiłem ją z ojcem więc kosztowały mnie tylko akcesoria i materiały, usługa cynkowania, plandeka i rejestracja.
Gotowca mozna kupić ( w tej wersji - pytałem u producentów) w granicach 12-14 tyś zł.
shadow, dopuszczalna jest 1500kg , ale jak robiłem przegląd rejestracyjny to chcieli mi wbić 3,5 bo stwierdzili ze konstrukcja bez problemu wytrzyma. Sprawdzałem - przy 3 tonach błotniki oparły sie na kołach - musiałbym założyć mniejsze koła ( teraz mam 15")
Art., pod tym katem był robiony przegląd. W dowodzie auta ma max ciężar przyczepy z ham. 1500kg :mrgreen: 9 niewiele aut tak ma 8-) )
loko, lusterka kupuję od roku i jeszcze nie zdążyłem :oops:
_________________
strach się bać ...
 
 
szczypiorek 

Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 81
Skąd: z nienacka
Wysłany: 2011-11-20, 15:53   Samochód dostawczy

Witam,
rozważam zakup samochodu dostawczego do 10 000zł.
Będę nim woził formatki z hurtowni, blaty i gotowe szafki kuchenne do klienta.
Rozważam zakup VW T4 (wersja LONG), VW LT35 i Sprintera.
Najbardziej jestem skłonny kupić T4 bo nie jest wysoki a powietrza nie będę woził...
Ma ktoś ? Jak się sprawuje ?
 
 
truszczyk 


Spec 2: folia PCV
Spec 3: płyciarstwo
Wiek: 29
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 2444
Skąd: Tylice
Wysłany: 2011-11-20, 15:55   

VW wiec jak najbardziej.
ja bym jednak wział LT-ka
_________________
niezwykłym ludziom przydarzają się niezwykłe rzeczy
 
 
19 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 533
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-11-20, 16:15   

Nie bierz T4 bo właśnie to "powietrze" jest bardzo ważne... Im większy bus tym lepszy... Z czasem sam się przekonasz...
_________________
Nie można dostać czegoś, nie tracąc czegoś w zamian. Żeby coś otrzymać musisz mieć coś o podobnej wartości ///
Gdy wejdziesz między wrony, zabij jedną z nich, a reszta da ci spokój.
 
 
majster86 

Spec 2: ogrodówka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 267
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-11-20, 16:25   

Ja mam przedłużaną te cztery dwa cztery bez napędu cztery na cztery :-) i nie mogę narzekać, Nie mam problemu z wożeniem dużych elementów. Pod warunkiem oczywiście że nie masz zamiaru wozić całych płyt, ewentualnie pilśnie 3 metrowe wchodzą całe, jeżeli złoży się je na pół w łuk.I najlepiej 2,4D albo jeszcze lepiej 2,5 tdi bo 1,9 trochę słaby jest jak na dzisiejsze czasy, Plus jest też taki że wjedziesz nim na każdy podziemny i piętrowy parking- ma niecałe 2 metry wysokości. Po za tym jak wynika z opinii które można znaleźć w sieci w tej klasie cenowej jest to najmniej awaryjne auto.
 
 
radek_31 

Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 34
Skąd: Ełk
Wysłany: 2011-11-20, 16:29   

19 masz rację, ja mam ducato z kontenerem 2,20x2,20x4,10. Fiata to już w życiu nie kupię ale kontener z płaską podłogą to jest bardzo wygodne. Blaty w całości, płyty w całości duża wygoda i oszczędność czasu. Następne auto na pewno nie fiat, ale kontener jak najbardziej
 
 
 
Bebilon 
MODERATOR


Spec 2: Lite drewno
Spec 3: Tarasy
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 2936
Skąd: RogówSobócki/Wrocław
Wysłany: 2011-11-20, 16:40   

szczypiorek my mamy fiata ducato 10 podwyższoną, płyta 2800 wchodzi po skosie, ale do wysokości 1400 mm maksymalnie, inaczej trzeba drzwi dopychać.
Na prosto do 2500mm wchodzi płyta, przy samym dole podłogi, później odchodzi ścianka.
Jest za mały, kuchnię jak wieziemy do klienta to czasem na 2-3 razy, bo wszystkie szafki, blaty, sprzęt do montażu. Przemyśl decyzję nad kupnem T4 ;-)
_________________
Tato z Bebilonem
 
 
 
panwu
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-20, 17:07   

Mam t4, w wersji podstawowej, nie przedłużanej, nie podwyższanej i oczywiście jest za mały. Doraźnie ratuję się przyczepą i jakoś to się kula. Gdybym jednak miał coś kupować, szukałbym auta na które można załadować płytę na leżąco czyli o szerokości paki 210 cm minimum.
 
 
dalasek 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 805
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-11-20, 17:44   

Polecam fiata ducato max długi max wysoki
Płyty 2800x2070 wchodzą po skosie bez problemu
Długość paki 340cm wys cos ok 190-200
Wysokość strzelam bo nie mierzyłem ale płyty 207cm nie wchodzą na stojąc
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-20, 19:32   

ja mam T4 long 2,4D - auto z 94 roku, jezdzi juz ponad rok, nic sie nie dzieje tylko ze o ile on sam wszedzie sie miesci to juz nie wszystko sie do niego miesci...

tak jak koledzy wyzej pisza - najlepszy jest kontener, ale ma ten minus ze nie wszedzie nim wjedziesz (czasami ludzie maja jakies waskie wjazdy albo bramy w kamienicach)

osobiscie to chce go zostawic, wlasnie do wozenia plyt z hurtowni (pocietych), szaf przesuwnych i mniejszych mebli, ale do kuchni juz chce kupic jakis duzy kontener, najlepiej 4,2x2,2x2,1

do 10 000zl raczej nie poszalejesz, na LT i sprintera troche malo - kupisz padline i zostaniesz z problemem, T4 juz kupisz spokojnie, choc niekoniecznie 2,5Tdi, raczej 2,4D - i jesli juz t4 to tylko i wylacznie long, krotki na nic ci sie nie przyda (glupich drzwi do szafy przesuwnej nie przewieziesz)
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-20, 20:33   

koko666 napisał/a:
glupich drzwi do szafy przesuwnej nie przewieziesz


Drzwi do szafy przesuwnej o wysokości 280 cm przewiozę swoim autem osobowym.
I całą resztę szafy, przy okazji też. :-P
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
Piotr-gka 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 1637
Skąd: gka
Wysłany: 2011-11-20, 20:38   

windcośtam?
ładne mi auto osobowe ;-)
_________________
Miałem ciężkie dzieciństwo, alfabet poznawałem z elementarza a nie z klawiatury.
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-20, 20:43   

Że ładne to wiadomo. A osobowe jak najbardziej i to siedmioosobowe. :mrgreen:
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-20, 21:00   

SETA, moje troszkę mniejsze ale te 2,8 m nie umię wcisnąć,chyba że klapa otwarta.
_________________
Krzysztof b
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-20, 21:05   

Do 3 metrów klapę zamykam. Mogę też na przykład zapakować stół 240 x 120 i 10 krzeseł i będę miał jeszcze 25 cm luzu na wysokość. No i oczywiście jedzie 2 ludzi.
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
RobWan 

Spec 2: MDF gięty
Spec 3: Meble drewniane
Pomógł: 63 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 9719
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-11-20, 21:49   

Ja 3,8 mm cokół włożyłem. I klapa zamknięta.
Do wincośtam. :-D

Robert
_________________
˙zsıʍóɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔęɾod zsɐɯ ǝıu ıʞódop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
 
  Mój stan
 
mati881 

Wiek: 26
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 201
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-11-20, 22:44   

blat roboczy 60cm x 305cm do passata b5 tez wejdzie w całości i klapę można zamknąć :lol:
 
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-21, 09:12   

idac tym tropem zaraz dojdziemy do tego ze przeciez kiedys to sie cala rodzina do malucha miescila i na wakacje jechala, wiec do mebli to mu fiesta wystarczy...

do wincostam wchodzi osob 7 a do t4 moze wejsc 11 :shock:
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-21, 09:33   

Tylko T4 głupio do kościoła jechać. :mrgreen:
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
loko 

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: z Polski właśnie
Wysłany: 2011-11-21, 09:41   

koko666 napisał/a:
do t4 moze wejsc 11 :shock:


Rekord to 18 osób ... pod Nowym Miastem , jechali do roboty do sadu.
 
 
Stol-Art 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Meble Kuchenne
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 3533
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-21, 11:07   

A ma ktoś iveco daily albo renault mastera? Na wiosnę muszę coś kupić, a o dostawczakach dużo nie wiem co ma lepsze a co gorsze...
_________________
Schody Dywanowe
Schody Nowoczesne
Schody Kręcone
Schody Płock
Stol-Art Schody
 
 
 
19 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 533
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-11-21, 11:42   

Zarówno Iveco jak i Renault ma znajomy i niestety co chwila się w nich coś psuje, ale to może zbieg okoliczności... Jeśli kupuje jakieś nowe auto wchodzę na tę stronę http://www.autocentrum.pl/iveco/daily/iii/ . Na prawdę 99% opinii tam zawartych ma odzwierciedlenie w rzeczywistości...
_________________
Nie można dostać czegoś, nie tracąc czegoś w zamian. Żeby coś otrzymać musisz mieć coś o podobnej wartości ///
Gdy wejdziesz między wrony, zabij jedną z nich, a reszta da ci spokój.
 
 
US
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-21, 15:23   

Mam mastera 2005 czy też 2006r blaszak max długi i raz podwyższany. Nalatane ok 280tys. Złego słowa w firmie o nim nikt nie powie. Już kiedyś pisałem na ten temat na forum
 
 
Stol-Art 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Meble Kuchenne
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 3533
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-21, 16:10   

Właśnie chcę coś max długiego i średnio-wysokiego albo nawet niskiego. Na początku myślałem o Sprinterze, ale znaleźć nieskorodowany egzemplarz graniczy z cudem, później były plany na Vivaro, w końcu wpadłem na pomysł nie z tej ziemi żeby kupić mb100, strzelić go w czarnym macie i zarzucić wielkie fele, ale szybko mi przeszło :mrgreen: , a teraz właśnie zostało do wyboru albo daily, albo master.
_________________
Schody Dywanowe
Schody Nowoczesne
Schody Kręcone
Schody Płock
Stol-Art Schody
 
 
 
Piotr-gka 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 1637
Skąd: gka
Wysłany: 2011-11-21, 16:10   

SETA napisał/a:
T4 głupio do kościoła jechać

a wind.... nie? :lol:
_________________
Miałem ciężkie dzieciństwo, alfabet poznawałem z elementarza a nie z klawiatury.
 
 
Stol-Art 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Meble Kuchenne
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 3533
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-21, 16:13   

O tym rozmawiamy :mrgreen: :?:
_________________
Schody Dywanowe
Schody Nowoczesne
Schody Kręcone
Schody Płock
Stol-Art Schody
 
 
 
szczypiorek 

Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 81
Skąd: z nienacka
Wysłany: 2011-11-21, 20:38   

Ta po Waszych wypowiedziach przemyślałem sprawę nad tym T4.
Sprinter i LT są raczej poza zasięgiem.
Przeglądając OtoMoto trafiłem na Renault Master z 1998 roku.

Nie wiem ile ma paka ale wygląda że ~3m.

Tylko pozostaje kwestia... marki. Francuz. Jestem uprzedzony do francuskich samochodów aczkolwiek master dostał w 1998 tytuł dostawczego auta roku...

Jakieś sugestie ? Ktoś ma wyrobioną opinie ?
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-21, 20:57   

w porównamiu z mercedesem napewno tak szybko nie skoroduje,a poza tym to te auta to niczym wiele sie nie różnią ,tak naprawdę z marek pojazdów zostało tylko logo w wewnątrz to już wielka kooperacja ,renówka jak sie nie mylę ma silnik nissana ,albo jest na odwrót ,citroen i peugot ,mają silniki produkowane przez forda ,mocniejsze modele fiata mają silniki iveco ,i tak dalej można by pisać ,bo każdy coś dołoży ,jak będziesz dbał i kupisz w miarę zadbanego i uszanowanego (co raczej bardzo trudno)to i nawet ta najgorsza marka ci posłuży ,
_________________
Krzysztof b
 
 
przemo1803 

Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 474
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-11-21, 20:58   

Witam
Co do francuzkich samochodow to mam 2
Urzywam nie oszczedzam ale dbam i nie narzekam
mastera mialem sluzbowego kiedys roznie z nim bywalo ale zawsze do domu mnie dowiozl czego nie moge powiedziec o oplu combo i vito
pozdro
przemo
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-21, 21:07   

Co za różnica jaki znaczek na grilu. Części do wszystkich i tak z ryżu. :-/
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-21, 23:37   

jest takie stare porzekadlo: "iweka i renowki to nie ciezarowki"
moze i master dostal tytul samochodu roku, ale w 1998 roku i byl wtedy nowy :)
faktycznie auta podobnie sie psuja, szczegolnie leciwe, ale juz ceny czesci do t4 i mastera sa rozne

zreszta policz kiedys jakich dostawczakow na drogach jest najwiecej, i sam znajdziesz odpowiedz
 
 
RobWan 

Spec 2: MDF gięty
Spec 3: Meble drewniane
Pomógł: 63 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 9719
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-11-21, 23:56   

Piotr-gka napisał/a:
3,8 zwinięty w rolkę

Nie, lekko ugięty. Był to oklejony MDF 6 mm.

Robert
_________________
˙zsıʍóɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔęɾod zsɐɯ ǝıu ıʞódop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
 
  Mój stan
 
lignoston 

Spec 2: zapałki
Spec 3: samolociki
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 1546
Skąd: polska
Wysłany: 2011-11-22, 20:13   

koko666 napisał/a:
renowki to nie ciezarowki"

Mój reno mascot sprawuje się dobrze trochę lat już ma.To solidna ciężarówka.
Jeżdżę trochę po drogach i jak widzę to Reno trochę naprodukowało tirów.
Na pewno nie rdzewieje jak mercedes.Mam jeszcze t-5 ale t 4 to bardziej udana konstrukcja.
_________________
Kiedyś byłem stolarzem.
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-23, 00:36   

lignoston - mialem mascotta i tez jezdzil, sprzedalem znajomemu i juz 3 rok jezdzi bez wiekszych problemow, ale trzeba pamietac ze to wersja bez turbo
co do t5 to masz racje, na t4 skonczyl sie dobry transporter
 
 
winer123 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Podłogi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2011-11-23, 19:33   

A macie jakieś opinie o Oplu Combo? Silnik 1,3 Diesel ma nawet rozrząd na łańcuchu. Plastikowe nakładki na nadkolach, ciekaw jestem jak z blachami? bo w oplach to wiadomo jak to z nimi bywa... :->
 
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-23, 19:55   

ale z ktorego roku to combo? swoja droga nie widze sensu - to co zmiescisz do combo wejdzie tez do passata...
 
 
Stol-Art 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Meble Kuchenne
Pomógł: 17 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 3533
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-11-23, 20:00   

A co z Vivaro/Primastar/Trafiic? Używa ktoś?
_________________
Schody Dywanowe
Schody Nowoczesne
Schody Kręcone
Schody Płock
Stol-Art Schody
 
 
 
przemo1803 

Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 474
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-11-23, 21:29   

Witam
Co do combo to zafundowal mi noc na autostradzie na awaryjnych bo wyplul dwa korbowody wlasnie ten silnik 1,3
ogolnie auto dos pakowne bzdura to podzial tylnych drzwi na pol bo we wstecznym lusterku widzi sie slupek :cry:
ten silnik 1,3 jest ok do poki jezdzi jak sie sypnie to sie robi drogo Jest dosc zadki i cenia sobie go na szrotach
Mam dostep do combo z 2005 roku to tam jeszcze rdzy nie widac
Szczerze wole Kangoo
Pozdro
Przemo
 
 
winer123 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Podłogi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 20
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2011-11-23, 22:14   

hmmm wybierając pomiedzy combo, kangurem, fiatem doblo zastanawia mnie który z nich wypada najlepiej? Rocznik około 2004
 
 
 
koko666 

Spec 2: szafy
Spec 3: bez komandorków
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 215
Skąd: Szczawnica
Wysłany: 2011-11-24, 00:21   

a czemu nie caddy? z silnikiem wiekszych problemow nie ma, szczegolnie jak kupisz straszej generacji tdi na pompie.
pakowny, czesci dostepne, wiekszosc mechanikow sie zlapie za niego.
kolega ma warsztat i sklep, robi glownie francuzy i fiaty, a dlaczego? ludzie kupuja bo tansze w zakupie ale czesci drogie i zle sie naprawia, wiec tez drogo
 
 
przemo1803 

Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 474
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-11-24, 16:45   

Jezdze Kangurem
ale jak kto woli
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-24, 17:15   

u mnie też więcej francuzów ,jako aktualnych wołów roboczych
_________________
Krzysztof b
 
 
Nefris
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-24, 19:04   

Renault - 4 lata nic.
Tylko klocki, paliwo opony, itp...
 
 
SETA 
MODERATOR


Pomogła: 18 razy
Dołączyła: 11 Kwi 2010
Posty: 3826
Skąd: Swaj
Wysłany: 2011-11-24, 21:35   

Jakiego samochodu używacie ?
- DACIE. :-P
_________________
Nie wiem, co to strach.
Nie wiem, co to ryzyko.
Nie wiem NIC !
 
 
 
truszczyk 


Spec 2: folia PCV
Spec 3: płyciarstwo
Wiek: 29
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 2444
Skąd: Tylice
Wysłany: 2011-11-24, 21:36   

też francuz
_________________
niezwykłym ludziom przydarzają się niezwykłe rzeczy
 
 
AdamK 


Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 272
Skąd: Polska Centralna
Wysłany: 2011-11-24, 22:43   

A ja używam Jankesa i Gebelsa ;-) i czasem corsino mojej żonki.
_________________
We are Motörhead - born to kick your ass!
 
 
Bogdan 

Spec 2: strazak
Spec 3: motórzysta
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 158
Skąd: Ze wsi za lasem
Wysłany: 2011-11-25, 00:07   

Szukałem ładnej T4, kupiłem T5 Long 2.5 TDI 2003. Mam ją już ponad rok i 35 tyś km za nami. Zresztą tyle kosztowała ;-) ...Potrzebne mi było auto do transportu i dla rodziny bo jest nas 6 :-) .
T4 znaleźć na wypasie czyli z klimą, osobową i udokumentowanym przebiegiem i dobrym stanie to niewiele mniej trzeba zapłacić...zresztą ja nie znalazłem.
Auto uniwersalne, 8 miejsc łatwo zdemontować fotele i duże wtedy. Płyta 280/125 spoko wchodzi. Blat 410/120 troche wystaje tylko. Wiozłem też sklejke 250/150 po skosie i ok. Pali 8 latem 9 zimą. Jazda przyjemna jak osobówką. Cicho. Dobra trakcja po sliskim i błocie. Mam drzwi po obu stronach, mocowania w podłodze, mieką gumowa wykladzine....To plusy.
A na minus to auto projektowane przez ksiegowych a nie inżynierów. Po 200-300tyś km sporo do wymiany i kosztuje...oj kosztuje....
_________________
Acer labores iucundi - najlepsza praca zrobiona!
 
 
alagor 


Spec 2: Drzwi
Spec 3: Ogólnie lite
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 1813
Skąd: ok. ostrów wlkp.
Wysłany: 2011-11-25, 17:11   

Ja także rozglądam się za busem. Dla mnie T4 w wersji LONG za krótki, no i wąski, jak już to coś pokroju min Ducato/Jumper/Boxer w max. LT i Sprinter poza zasięgiem cenowym.
Co do przyczepy, mam obecnie Niewiadów 1 oś. tarcicy przewiozła już dość sporo, problem pojawia się gdy trzeba jechać po 4mb wtedy dużo wystaje, gdy wiozę 3mb to po rozłożeniu przedniej i tylnej burty jest na styk.
Osobiście wolę busa, obecnie i tak mam dwa auta, więc gdy kupie busa to jedno sprzedam.

Co do Mastera - ponoć przy silniku 2,2 siada skrzynia - dość często. ogólnie bolączką jest skrzynia. Ducato też dość często pada 3 i 5 dlaczego - dlatego, że często załadowane auto kierowcy bujają od 65km/h już na 5 i wtedy przełożenie nie wytrzymuje....
Jumper - mimo, że to samo co Ducato, pali o jakiś literek mniej, ale ceny części zdecydowanie droższe...
No i rdza, rdza, rdza - w zasadzie to wól roboczy. Sprinter w dowód ma wbite, że rdzewieje, więc nie ma się co czarować....
_________________
Na dnie sarkofagu noc, czarna suknia.
Rozrzucam korale wspomnień...
Wtulona w włosów płaszcz, wonna rodnią swą.
Teraz okryta snem.
Na wpół lodowata dłoń, zimne Twe usta
A jeszcze niedawno ogień tlił...
 
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-25, 21:18   

jeszcze zostały japońskie .
_________________
Krzysztof b
 
 
truszczyk 


Spec 2: folia PCV
Spec 3: płyciarstwo
Wiek: 29
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 2444
Skąd: Tylice
Wysłany: 2011-11-25, 21:26   

można się rozejrzeć za kią
_________________
niezwykłym ludziom przydarzają się niezwykłe rzeczy
 
 
NKSCHODY 


Spec 2: Drzwi
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 900
Skąd: Bolechowo
Wysłany: 2011-11-25, 23:02   

hujdaj h100 i 200 :mrgreen:
_________________
"Jakość nie jest dziełem przypadku, zawsze jest wynikiem wysiłku człowieka."
(John Ruskin)
 
 
Krzysztof b 

Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 881
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-11-25, 23:06   

piszecie o koreańcach ,a jest jeszcze toyota ,nissan, mitsubichi,co do hyundaja to jeździłem modelem H1 i bardzo fajnieto się spisywało i do dziś się spisuje.
_________________
Krzysztof b
 
 
broda 

Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 56
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-11-25, 23:19   

sermedes mb 100 dla stolarza to jest to!
 
 
REKLAMA

cena do uzgodnienia
reklama@e-manta.eu



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template xabbBlue v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

  sklep manta

 


sygnatura

 


sklep manta MFT3

 


bebilon

 


mitex

 


schody.pl

 


facebook firma

 


facebook forum

 


youtube

 


google

 


statystyki


sznurkownia
Katalog stron