FORUM STOLARSKIE

Obróbka materiałów - Połączenie na konfirmaty

jaca - 2010-09-14, 20:33
Temat postu: Połączenie na konfirmaty
Witam!

Jestem tu nowy i napewno już ten temat był omawiany , ale chciałem prosić fachowców z tego forum ciekawego zresztą o poradę a mianowicie:

czy jest jakis szablon który pozwala na wkręcanie konfirmatów idealnie w pionie, bądź jakiś przyrząd oprócz np. do nawiercania pionowego przystawka w która się, montuje wiertarkę ( przystawka np. z WOLFCRAFT), hodzi mi o nastepujaca rzecz : łącze dwie płyty 18 mm pod katem prostym, zaznaczam 9 mm żeby konfirmat wkręcał się w środku płyty no i biorę wiertło do konfirmatów i wierce ale nie zawse wywiercony otwór jest prostopadły idealnie do płyty i póżniej konfirmat wkręca się po skosie ?

Pozdrawiam

tomek42007 - 2010-09-14, 20:42

Wiertarka stołowa? O to Ci chodzi?
Philwood - 2010-09-14, 20:47

Wiertarka pozioma, ewentualnie jej alternatywa . Ale przy dużych formatkach odpada. Można bawić się w przystawki równoległe do płyty. Tylko po co?

jaca napisał/a:
póżniej konfirmat wkręca się po skosie ?

W czym to przeszkadza?

jaca - 2010-09-14, 20:48

właśnie nie chodzi mi o wiertarke stołową tylko jak z reki wiertarką wywiercic idealnie pionowe otwory pod konfirmaty, myślałem ze jest jakis opatentowany szablon, bo na przystawce ciezko jest wiercic w tak bliskiej odległosci od krawedzi płyty 9 mm, próbowałem tez uzywac ogranicznika kąta wiercenia z BOSCHA oczywiście da się ale na kolana nie rzuca taki sposób, myślałem o zrobieniu sobie takiego szablonu np. kątownik z przyspawana tuleją w odległości 9 mm od rantu nie wiem zreszta dlatego się pytam jak fachowcy sobie z tym radzą
MarcinC - 2010-09-14, 20:50

Z czasem dojdziesz do wprawy, nic nie będzie ci potrzebne.
jaca - 2010-09-14, 20:51

jeszcze znalazłem takie coś moze bedzie to wygodne zresztą ocencie sami

http://www.wolfcraft.de/j...52_product.html

Armagedon - 2010-09-14, 20:52

http://www.axminster.co.u...uide-prod22269/
Philwood - 2010-09-14, 20:54

Po co kupować? Można zrobić samemu. Deska, do niej przykręcone 2 listwy z rozstawem 18mm i otwór w środku.
jaca - 2010-09-14, 20:55

Armagedon mam taka przystawkę z WOLFCRAFTA ale nie chodzi mi własnie o to tak jak wyzej pisałem raczej szukam szablonu np. jak Blum ma szablony czy pomoce montazowe pod zawiasy to własnie szukam pomocy montazowej którą jakbym przyłożył do łaczenia korpusu to wychodziłby mi otwór 9 mm od rantu i pozwalał jeszcze na prostopadłe wiercenie, chyba za dużo wymagam co nie ? takie ułatwienia
jaca - 2010-09-14, 20:58

error7 masz rację tylko że otwór w desce bedzie się szybko wyrabiał, jeszcze mozna spróbowac kołkownicą z Wolfcrafta ta reczną co ma 3 otwory ale najmniejszy otwór to 6 mm a wiertła do konfirmatów uzywam 4,6 mm

[ Komentarz dodany przez: LENHERD: 2010-09-15, 21:54 ]
Przestrzegaj regulaminu

Philwood - 2010-09-14, 21:04

Sam mam szablon z jakiegoś tworzywa sztucznego i dębowych listew jako opory. Nie do zdarcia.
Armagedon - 2010-09-14, 21:17

http://www.axminster.co.u...-kit-prod21306/
RobWan - 2010-09-14, 21:51

A wydasz 1000 zł na przyrząd?
Jak nie to nawiercasz wiertarką w statywie same boki. A podczas montażu wiercisz w wieńcu prze już nawiercony bok. Masz dokładnie nawiercony bok a z czasem opanujesz sztukę wiercenia aby nie wylazły bokiem.

Robert

zbmb - 2010-09-14, 21:55

RobWan napisał/a:
z czasem opanujesz sztukę wiercenia aby nie wylazły bokiem

jaca, :lol: podobno najgorzej jest przez pierwsze 10 lat... :lol:
pozniej bedzie coraz lepiej... :-D

shadow - 2010-09-14, 23:15

Myślę że za bardzo koncentrujesz się na drobnych sprawach, niezbyt istotnych problemach.
Konfirmat nie jest zbyt wymagającym łącznikiem. Czy otwór będzie wywiercony idealnie w pionowo, centralnie na środku nie jest aż tak bardzo ważne. Milimetr, czy też dwa odchyłki nie spowoduje od razu tragedii. Ważne jest by średnica wiertła była dobrze dobrana do konfirmatów. Zbyt małe wiertło powoduje częste pękanie, rozwarstwianie płyty a w zbyt dużych otworach konfirmat nie będzie po prostu trzymał.
Spróbuj dojść do wprawy bez używania wszelkiego rodzaju szablonów, wiertarek poziomych czy też pionowych. Na początku na pewno będzie trudno, ale z czasem docenisz tą umiejętność i zobaczysz jak przyspieszy Ci to pracę.

jaca - 2010-09-15, 13:01

Robert podaj namiary na ten przyrząd za 1000 jak możesz?

Bo nawiercanie stołowa wiertarka jest oczywiście wyjściem,ale przy większych wymiarach płyt to juz staje sie dla mnie problemem, warunki warsztatowe małe

RobWan - 2010-09-15, 13:49

W katalogu Hettich lub Hafele.
To są przyrządy do nawierceń pod mimośrody.

Drill-Jig

I Hafele
Unitool Multi
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1h5e0IaH19c?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1h5e0IaH19c?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Robert

jaca - 2010-09-15, 14:50

Dzięki Robert
Tylko że to jet chyba pod mimosrody same , mam podobna maszynkę z Bluma "ECODRILL" do zawiasów fajna sprawa ale myślę ze coś wymyślę pod te konfirmaty żeby prostopadle wchodziły.

RobWan - 2010-09-15, 14:58

jaca napisał/a:
z Bluma "ECODRILL"

Fajne ale tylko pod kołki.

Robert

OpawelQ - 2010-09-15, 18:23

Cytat:
jaca
a po co ci takie idealne wiercenia? Bo ja nie moge zrozumieć :)
kicha - 2010-09-15, 20:20

pomyśl o cienkim konfirmacie
jaca - 2010-09-15, 20:31

OpawelQ może wydawać się Tobie to śmieszne ale jak robię cos to staram się robić to dokładnie jak zresztą wszyscy na tym forum a jak mam odstawić fuszerkę to wole wcale się za to nie zabierać może ktoś uzna że przesadzam ale sami napewno jesteście dumni z dobrze wykonanej przez siebie roboty a ponadto milimetr jest dla mnie ważną miarą może to jest zboczenie ale za moich czasów szkolnych to musieliśmy rysować papier milimetrowy szpilką a potem dopiero na nim pisać pismem technicznym to były ostre czasy ale przydała się taka szkoła w każdym bądź razie Dziękuje wszystkim za udział w tej dyskusji i pozdrawiam super jest to forum szkoda ze tak późno się o nim dowiedziałem a przy okazji to powiedzcie jakich używacie wkrętów do okuć np. rolek czy zawiasów puszkowych : 4 mm x 16 mm czy 3,5 mm x 16 mm?
OpawelQ - 2010-09-15, 21:04

Ja takich ludzi nazywam rzeźbiarzami a nie meblarzami :mrgreen: wy nie robicie meble tylko rzeźbicie :-P Mój szef jest identyczny. Kant blatu szlifował ręcznie delikatnie co to milimetra, pięknie jak by ktoś temu miał zdjęcia robić i w telewizji pokazywać, jakby ktoś miał macać i sie podniecać tym . Dla mnie to są tylko meble. Meble są dla wygody. Tak meble mają być ładne ale jak popatrzysz, a nie jak sie przyglądasz szparkom milimetrowym.
A ciekawi mnie jak taki jesteś dobry dla klienta czy pracowników też tak dobrze szanujesz!? jak to jest ?

Armagedon - 2010-09-15, 21:12

ja sie ni dziwie koledze jaca. Wole doplacic i miec cos zrobione tip top niz zeby jakis upierdliwy klient spojrzal i stwierdzil ze niedopracowane. Tak sie wyrabia swoja marke.
Owszem nie nalezy popadac w skrajnosc bo robienie mebli to nie technika rakietowa z dokladnoscia co do mikrona ale ma byc wykonane starannie zebym sie nie musial wstydzic...

Błażej - 2010-09-15, 21:21

jaca, weź pare odpadów i potrenuj wiercenie i skręcanie "na oko" po czasie dojdziesz do wprawy i będziesz sie śmiać z szablonu.
A jak spierdzielisz jakiś element potrzebny to nawet szybciej sie nauczysz, podejrzewam ze większość forumowiczów wierci ''na oko'', co najwyżej wiercą w płycie pionowej na wiertarce pionowej jak u nas, a dalej już w ręcach.

adi - 2010-09-16, 08:51

jaca napisał/a:
a przy okazji to powiedzcie jakich używacie wkrętów do okuć np. rolek czy zawiasów puszkowych : 4 mm x 16 mm czy 3,5 mm x 16 mm?

Do zawiasów 4mm do szuflad 3,5 lub eurowkręty(zależy od obciążenia i ceny) a czasami kombinacja przy froncie eurowkręt a dalej 3,5.
Co do wiercenia w krawędzi - wiertarka zamocowana tak jak na filmiku, który podał error7, tyle że na jakiegoś typu prowadnicy(kulkowa lub drewniana) + dźwignia i masz wiertarkę poziomą.

jaca - 2010-09-16, 19:05

Witam ponownie

Znalazłem jeszcze taką przystawke, w komplecie ma tuleje średnicy 5mm otwór w sam raz do wiertła wstępnego pod konfirmaty , może by się dobrze wierciło prostopadle co o tym myślicie ?

http://www.youtube.com/wa...feature=related

RobWan - 2010-09-16, 19:14

W boku otwór nie bardzo. Pogłębiacz nie przejdzie.
Nawet jak będziesz miał powiercone boki na konfiramty i tym tylko nawiercać poprzez już nawiercony bok wieniec też kiepsko. Nie widać miejsca z otworem. Jak trafisz wiertłem?

Robert

jaca - 2010-09-16, 19:20

myślałem żeby np. skręcić korpus ściskiem kątowym pod kątem prostym dwie płyty i przewiercić zwykłym wiertłem 5mm napilotować otwór naraz, a potem dopiero wiertłem specjalnym do konfirmatów ale może to głupi pomysł :roll:
adi - 2010-09-16, 19:22

Robert ten przyrząd wierci też w krawędziach. Mimo to sprawniej by było zrobić sobie przystawkę "wiertarka pozioma".
RobWan - 2010-09-16, 19:23

W złym kierunku idziesz.
Przygotować otwory w boku na wiertarce kolumnowej/statywie..
Następnie z wolnej ręki wiercić złożony korpus. Możesz wspomóc się celownikiem. Np przykleić laser punktowy.

Robert

adi - 2010-09-16, 19:27

jaca napisał/a:
myślałem żeby np. skręcić korpus ściskiem kątowym pod kątem prostym dwie płyty i przewiercić zwykłym wiertłem 5mm napilotować otwór naraz, a potem dopiero wiertłem specjalnym do konfirmatów ale może to głupi pomysł :roll:

Szybciej (i dokładniej) będzie powiercić osobno boki i wieńce.

RobWan - 2010-09-16, 19:28

adi napisał/a:
Robert ten przyrząd wierci też w krawędziach.

Ale nie ma chyba sensu męczyć się. Tam kołki 8 jako ograniczniki. A tu potrzeba 6 mm.
Jest tam stoper do ustawienia odległości od krawędzi? Chyba nie.

Robert

adi - 2010-09-16, 19:33

RobWan napisał/a:
Jest tam stoper do ustawienia odległości od krawędzi? Chyba nie.

Jest (na sprężynach?) widać między innymi na 1:02. Przykładasz z lewej, prawej i gotowe.

jaca - 2010-09-16, 19:35

w instrukcji obsługi widac że jest stoper, Robert chciałem tak dwie płyty pod katem prostym łapie ściskiem kątowym, na stoperze ustawiam odległość 9 mm od krawędzi zakładam tuleje 5mm i wiertarką robie otwór prostopadły aż przejdzie przez lico płyty do krawędzi drugiej płyty, potem tylko poprawiam wiertłem do konfirmatów żeby pogłębić i wpust zrobić i co o tym myślisz?
adi - 2010-09-16, 19:38

Wiercisz w boku, wiercisz w krawędziach i składasz. Każde kombinowanie z ustawianiem niepowierconego korpusu to marnotrawstwo czasu!
RobWan - 2010-09-16, 19:38

Te wiertła do knfiramtów kiepsko robią fazę. Płyta spęcznia i kiepsko wygląda. O powtarzalnej głębokości tej fazy nie wspomnę.

Na wiertarce w statywie zrobisz dokładnie.

Robert

jaca - 2010-09-16, 19:43

tak tylko że jak jest duży element to sa trusności z wiertarką stołową zeby go ułozyc, natomiast jezeli chodzi o wiertło do konfirmatów to trójstopniowe to mam z WOLFCRAFTA i musze powiedzieć ze dobrze wierci i nie pecznieje płyta
jaca - 2010-09-16, 20:17

ok to pozostaje mi listwa do kołkowania ze zderzakiem dopóki czegos nie wymyślę, Robert Regulamin przeczytałem i przyjąłem do wiadomości
Dzięki

budmeb - 2010-09-17, 01:20

Jak ja przyjmuję świeżego pracownia to daję mu na stan wiertarkę z libellą poziomicy w obudowie wiertarki i gość dochodzi szybko do wprawy bo odchylenie góra-dół kontroluje z libelli a odchylenie boczne widać jak na dłoni. Koszt takiej wiertarki to ok. 35 zł w Casto

Włodek

Papcio Chmiel - 2010-10-19, 19:35

budmeb napisał/a:
Koszt takiej wiertarki to ok. 35 zł w CastoWłodek


35 czy może 350 ?

Dzisiaj tu zajrzałem bo stałem pod podobnym problemem czyli jak to zrobić aby nie spartolić połączeń na konfirmaty. Pomogło szukaj. Przeczytałem i sam bez żadnego przyrządu poza miarą poskładałem. Oczywiście pełen obaw i z kilkoma wątpliwościami.
Płyty wiórowe miałem docięte na wymiar przez zakład postanowiłem złożyć samodzielnie aby otrzymać regał na czasopisma, książki i różne drobiazgi. W sumie dwa regały.

Myślę że znajdę w piwnicy skrawki płyt i poćwiczę bo mimo, że jest to w sumie prosta operacja o błąd nie trudno i wtedy kłopot. Z kilkunastu sztuk jedna była z lekkim ukosem ale w kierunku jak idzie półka więc nie rozsadziło płyty.

Myślę że jeżeli wiertło nie ma dużego oporu (a nie powinno mieć bo przecież płyta to miękki materiał) to przy lekkim dociskaniu wyjdzie prosty otwór. Znacznie gorzej mi wychodzi wiercenie dziur w ścianach gdzie nie mam dobrej pozycji a muszę mocno dociskać wiertarkę udarową. Mimo że robię to zdecydowanie częściej niż wiercenie w płytach to efekty nadal są podobne czyli nie zadowalające mnie. Mam powody sądzić że przy posługiwaniu się lepszym narzędziem (które zamierzam kupić i ciągle mam inne wydatki) efekt pracy byłby zdecydowanie lepszy.

Do tej pory wszystko łączyłem wkrętami kiedyś kupiłem konfirmaty + wiertło za 20zł i jak widać dało radę.

Ktoś może powiedzieć jakie są zalety tego łączenia a jakie wady? Pewniejsze będą wkręty podobnej długości czy jednak nie ?

Czy połączenie wytrzymuje kilka operacji wkręcania/wykręcania konfirmaty ?

darecki - 2010-10-20, 10:51

Cytat:
Czy połączenie wytrzymuje kilka operacji wkręcania/wykręcania konfirmaty ?

tak ale pod warunkiem że nie będziesz konfirmata za mocno zagłębiał
bo w przypadku wykręcania może wyrwać ci brzegi płyty

Papcio Chmiel - 2010-10-20, 11:04

Masz na myśli dociąganie konfirmatu, aby główka schowała się w płycie ?
darecki - 2010-10-20, 13:44

tak
jarek11 - 2010-10-20, 21:34

Papcio Chmiel napisał/a:
Ktoś może powiedzieć jakie są zalety tego łączenia a jakie wady? Pewniejsze będą wkręty podobnej długości czy jednak nie ?
Kiedyś pracowałem na wkrętach,teraz już nie.Pier*****a globalizacja,płyta "rzadka""wkręty slabo mogą trzymać.Wiem,że niektórzy kręcą na wkręty od regipsów/najtańsze/ :mrgreen:
truszczyk - 2010-10-20, 21:59

jarek11 napisał/a:
wkręty od regipsów


warsztatowe taborety mam poskręcane tym wynalazkiem i trzymają,
ale co do mebli to się nie nadają
bo łepki im się ukręcają :-D

Dymek - 2011-02-23, 19:17

Odgrzewam trochę temat ale wydaje mi się że lepiej to pytanie zdać tutaj niż w moim wątku z szafą. Składam sobie szafę z drzwiami suwanymi. Z dwóch boków płyta. Na dole wymyśliłem sobie próg z płyty 18. Czy mogę go skręcić na konfirmaty? tzn precyzyjniej pytając jaka jest minimalna odległość od krawędzi w ściance bocznej? W moim wypadku środek otworu pod konfirmat będzie 9mm od krawędzi(dolnej). Czy płyta to wytrzyma?
Papcio Chmiel - 2011-02-23, 20:29

Ja mam przez stolarza w szafie zrobiony próg na której jest prowadnica. Próg jest przykręcony do płyty właśnie konfirmatami, więc myślę że bez problemu możesz tak zrobić bo płyta 18mm bez problemu nadaje się pod konfirmaty. Sam nie wprawną ręką robiłem półki w ten sposób.

Od otworu do krawędzi jest mniej niż 9mm jeżeli masz płytę 18mm bo sam otwór ma pewnie z 4-5 mm ale nic złego się nie dzieje.

Dymek jeżeli dobrze rozumiem intencję i Twoje pytanie to można je zadać inaczej. Przy jakich grubościach płyty można używać konfirmat ?

jarek11 napisał/a:
Kiedyś pracowałem na wkrętach,teraz już nie.Pier*****a globalizacja,płyta "rzadka""wkręty slabo mogą trzymać.Wiem,że niektórzy kręcą na wkręty od regipsów/najtańsze/ :mrgreen:
Używałem raz długich wkrętów fosfatowanych czy jak to się powinno prawidłowo nazywać, w każdym razie czarnych i bardzo je chwale. Nie wiem do czego były czy do drewna czy do regipsów, ale nic się nie ukręcało, a siły wkręcania były dość duże. Opisałem to w swoim pierwszym poście na forum :)
marcelblum - 2011-02-23, 21:14

Dymek napisał/a:
Czy płyta to wytrzyma?

wytrzyma - niemal każdy wieniec jest tak przykręcany

co zaś do nawiercania to znajomi mają fajny patent z użyciem 2 fg. (jedna do boku druga do wieńca) i przyznam ,że całkiem to pomysłowe i działa :shock: jutro może będę u jednego z nich to podrzucę fotki z tymi cudami

marcelblum - 2011-02-26, 14:11

mam wreszcie te fotki http://s1218.photobucket....%20konfirmatow/ i drugi link (gdyby ten nie działał ) http://s1218.photobucket....%20konfirmatow/
Dymek - 2011-02-27, 17:50

Dzięki za odp. próg zamontowany:) Ta frezarka fajny bajer ja niestety musiałem się zadowolić zwykłym wiertłem i wiertarką:) Zrobiłem sobie taki prosty... hmmm przyrząd?:) z kątownika i dwóch deseczek i w miarę udało mi się powiercić otwory:)
jarek11 - 2012-03-29, 23:15

kicha napisał/a:
pomyśl o cienkim konfirmacie
Obecnie potrzebowałbym cienkich konfirmatów.Kiedyś takie widziałem,nie pamiętam średnicy 4czy5mm?Szukałem w necie i też nie widzę.Macie może jakieś namiary na hurtownie oferujące te konfirmaty?
Krzysztof b - 2012-03-29, 23:21

jarek11 napisał/a:
Obecnie potrzebowałbym cienkich konfirmatów
ile,muszę się upewnić czy tyle będę miał
jarek11 - 2012-03-29, 23:31

To do firmy,ok kilkaset do tysiąca wstępnie.Całość jest na etapie przygotowań do wdrożenia produkcji,suma sumarum :-D nie wiadomo czy dojdzie do realizacji zamówienia/akceptacja ceny/Prototyp produktu był wykonany na zwykłych konfirmatach a wskazane by były jak najcieńsze.
FPHUMANTA.EU - 2012-03-30, 11:21

http://www.top-ten.com.pl...&id2=269&pm=268
jarek11 - 2012-03-30, 23:20

Dziękuje LENHERD,internet,internetem a czasami pewne drobiazgi trudno znaleźć.
przemo1803 - 2012-03-31, 08:44

jarek11,
jak potrzebujesz te 6,4 to marcopol je robi w sprawdzonej jakosci
Duza ilosc to od nich bezpośrednio a jak trochę to przez sklep http://zakupy24.korner.pl/
dosyc dobra cena
Pozdro
Przemo

tomekz - 2012-03-31, 09:06

przemo1803,
Ale on potrzebuje 5 mm x 50 mm

przemo1803 - 2012-03-31, 14:29

A to przepraszam takie to nie wiem
shaggy - 2012-04-11, 08:58

grunt zeby wywiercic pod katem prostym otwory i wtedy konfirmat wejdzie prosto bez zadnych problemow i statywow
koko666 - 2012-04-11, 09:52

konfirmat daje ci tez mozliwosc delikatnej regulacji, wiec nawet jak cos zle siadzie to wyrownasz idealnie.
skiba - 2012-04-11, 17:03

marcelblum napisał/a:
znajomi mają fajny patent z użyciem 2 fg


marcelblum a czym frezują (wiercą) ,co używają we frezarce wiertła czy freza

marcelblum - 2012-04-12, 21:34

wiertło 4,2 w tulei 6 mm +0,8mm blaszka owinięta wokół tego wiertła a w drugiej wiertło 7 w nieco mocniej zaciśniętej tulei 8 mm - bicia nie ma :shock: :lol:
skiba - 2012-04-13, 14:13

marcelblum napisał/a:
wiertło 4,2 w tulei 6 mm


Masz na myśli takie wiertło 4,2 w tulei ,które od razu fazuje .Frezarka ma duże obroty czy to nie jest problem tzn czy jest bezpieczne

Chyba jednak nie o to chodzi bo tutaj jest mocowanie 10 mm

tomekz - 2012-04-13, 18:27

skiba,
To jest do wiertarki wiertło

marcelblum
Zapomniałeś czym zrobić zagłębienie pod łepek konfirmata

marcelblum - 2012-04-14, 22:24

tomekz, To zagłębienie to można zrobić fazownikiem zakładanym na wiertło
skiba, chodziło o tuleje frezarki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group